22 Ağustos, 2012

Anladığım Kadarıyla Oğlunuz Eş Cinsel


(Bu gönderi, bir kadının, oğlunun eş cinsel olmasıyla ilgili endişelerini bir mektup aracılığıyla Sigmund Freud’a aktarmasının ardından Freud’un kadına verdiği cevabı ve Freud’un cevabının Türkçeye çevirdiğim metnini içermektedir.)

 

April 9th 1935
PROF. DR. FREUD
Dear Mrs ----

  Mektubunuzdan anladığım kadarıyla oğlunuz eş cinsel. Oğlunuzla ilgili bilgilendirmenizde en çok bu terimi kullanmamanıza şaşırdım. Bundan neden kaçındığınızı sorabilir miyim? Eş cinsellik tabii ki bir avantaj değildir, fakat utanılacak bir şey de değildir, ahlaksızlık, yozlaşma değildir; bir hastalık olarak da sınıflandırılamaz; biz bunu cinsel gelişimin bir sonucu olan, bir çeşit cinsel fonksiyon farklılığı olarak görüyoruz. Eski çağlarda ve modern zamanlarda, aralarında en önemli insanların da bulunduğu birçok bir çok saygın kişilik eş cinseldi (Plato, Michelangelo, Leonardo da Vinci vb). Eş cinselliği bir suç olarak nitelendirmek büyük bir haksızlık ve hatta acımasızlıktır. Bana inanmıyorsanız Havelock Ellis’in kitaplarını okuyun.

  Sanıyorum benden yardım isteyerek, eş cinselliği durdurup bunun yerine heteroseksüelliği koyup koyamayacağımı kastediyorsunuz. Bunun cevabı, genel olarak bunu başarabileceğimizin sözünü veremeyeceğimizdir. Bu gibi durumlarda her eş cinselde mevcut olan heteroseksüel eğilimler gösteren hücreler geliştirme konusunda başarılı olduğumuz belirli sayıdaki vakalarda bu artık mümkün değildir. Bu, bireyin yaşı ve bünyesi ile alakalı bir mevzu haline gelmiştir. Tedavinin sonuçları tahmin edilemez.

  Oğlunuza ne gibi tahliller yapılabileceği başka bir sahayla ilgilidir. Eğer mutsuzsa, nevrotikse, sosyal hayatında utangaçsa bu tahliller eş cinsel olarak kalsa da değişse de ona bir düzen, kendiyle barışık olma ve tam verimlilik hali getirebilir. Eğer buna karar verirseniz –vereceğinizi hiç sanmıyorum- oğlunuz Viyana’ya gelmek zorunda. Buradan ayrılmak gibi bir niyetim yok. Her halükarda, bana cevap vermeyi ihmal etmeyin.

  Saygılarımla ve en içten dileklerimle

  Freud

P.S. El yazınızı okumak benim için zor olmadı. Umarım siz de benim yazımı ve İngilizcemi zorlu bir iş olarak görmezsiniz.

.

1 yorum:

  1. Freud ilk cümlesinde konuyu özetlemiş.. Bu denli kibar biri olduğunu hiç tahmin etmezdim.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Web Analytics