14 Haziran, 2009

Kibritçi Kız


Hans Christian Andersen - 1869   Çocukluğumda dinlediğim bir çok masalın altından çıkan “andersendenmasallar” ifadesindeki Andersen’in, sizin benim gibi kanlı canlı bir insan olduğunu oldukça sonraları öğrenmiştim. Bana göre Andersen arada dünyaya uğrayıp hikayeler anlatan bir yaşam formuydu ve o hikayeler kulaktan kulağa yayılır, sonunda da bana ulaşırdı. Nereden bilirdim en sevdiğim masal olan Kibritçi Kız’ın fotoğraftaki gibi koca burunlu ve komik bir adam tarafından yazıldığını.

   İşte o Kibritçi Kız’ın 1902 yılında James Williamson tarafından çekilen harika bir uyarlaması aşağıdaki film, The Little Matchseller.

 

 

   Bir yılbaşı gecesiydi. Dondurucu, kavurucu bir soğuk vardı. Yoldan geçenler paltolarının yakasını kaldırmışlar, atkılarına bürünmüşler, hızlı hızlı yürüyorlardı. Kimi evine geç kalmış, acele ediyor, kimi bir eğlence yerine gidiyordu… Devamı…


   Bağlantılar:

Hans Christian Andersen
.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Web Analytics