15 Ocak, 2009

Pasaj

   
   Her şeyi değiştiren kitaptan bir alıntı... İki bin bir yılında böylece kaydetmişim  defterlerimden birine.

   “Kendi evimde kitap okuyarak zaman geçiriyordum. Böylelikle içimde yükselen duyguları bastırmaya çalışıyordum. Sadece okuyor ve yararlanıyorduk. Kitaplardan zevkler coşkular acılar alıyordum. Bazen bıkıyordum. Doğal olarak hareket etme gereksinimi duyuyordum. Bir şeyler yapmak isteğiyle, gözlerden uzak, karanlık, çirkin, koyu bir (hatta hovardalık bile denilemeyecek) hovardalık özentisine kapılıp gidiyordum.

---

   Çevremde saygı duyulabilecek, beni kendisine çekebilecek bir uğraş bulamıyordum. Okumaktan başka yapacak iş bilmediğim gibi, gidecek bir yerim de yoktu.

---

   Hovardalıklarımı geceleri, tek başıma, gizliden gizliye korkarak utanarak gerçekleştiriyordum. İçimde eksik olmayan peşimi hiç bırakmaya utanç duygusu, en kötü anlarda lanetlemeye dönüşüyor ve beni eziyordu. O zaman bile ruhumda bir yeraltı vardı.”

                                                                                           Yeraltından Notlar – 2001

.

2 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Web Analytics